Zorgvuldig verhuizen begint met een gedegen stappenplan

Voordat de verhuizing kan plaatsvinden moeten er eerst nog een heel aantal dingen geregeld worden. Vooral administratief gezien moet je veel regelen, je moet bij veel dingen opgeven dat je op een nieuwe locatie gaat wonen. Al helemaal al moet je internationaal verhuizen moet je veel regelen. Om dit nu een beetje duidelijk en helder te maken hebben wij wat belangrijke punten voor de verhuizing.

Twee maanden van tevoren

Als de verhuizing over twee maanden plaats gaat vinden moet je al wat dingen regelen voor de verhuizing. We hebben hier wat dingen die je moet regelen als je over 2 maanden gaat verhuizen.

  • Offerte verhuisbedrijf: je wilt wel graag hulp bij je verhuizing, dus ga je een verhuisbedrijf in huren. Je gaat dus een offerte aanvragen bij een verhuisbedrijf, de kosten per verhuisbedrijf zullen verschillend zijn.
  • Mensen regelen: je kan dus een verhuisbedrijf regelen en vrienden die je komen helpen met de verhuizing.
  • Contract: bedenk alvast of je het energiecontract wilt meenemen of je wilt naar een ander bedrijf overstappen. Doe dit hetzelfde bij je tv, internet en telefoonabonnementen, het kan zijn dat je nieuwe abonnement wilt bij je nieuwe huis.
  • School: regel alvast de school of dagverblijf van je kinderen, als je dit in de laatste weken moet doen dan wordt het een chaos.
  • Bestellen: bestel alvast nieuwe meubels of spullen die je nodig hebt. Het kan zijn dat je een nieuwe vloerbedekking nodig hebt of een nieuw gordijn. Doe dit al ruim van tevoren zodat je genoeg tijd hebt om te kiezen.
  • Vrijedagen inplannen: je moet vrijedagen inplannen bij je werk, zodat je dagen vrij hebt met de verhuizing.
  • Sorteren: ga alle spullen na om te bedenken of het weg mag of niet. Leg de spullen die weg mogen apart in een kamertje bijvoorbeeld.

Een maand voor het verhuizen

Als je nog maar een maand hebt voor de verhuizing dan komt het toch wel erg dichtbij. Hierbij een soort checklist wat je moet doen bij een verhuizing die over een maand plaats gaat vinden.

  • Oude spullen: alle spullen die je niet meer nodig hebt had je als het goed is apart gelegd. Je kan ervoor kiezen om de spullen te verkopen, weggeven of weggooien.
  • Opslag: het kan zijn dat je opslag nodig hebt tijdens de verhuizing. Ga dan alvast een opslagplaats huren waar je die spullen kan neer zetten.
  • Materiaal: koop materieel in wat je nodig hebt voor de verhuizing, dit kan zijn de kartonnen dozen die je nodig hebt of het eventueel gereedschap.

Een week voor het verhuizen

  • Inpakken: ga alles in pakken in je oude woning. Dit kan zijn de meubels uit elkaar halen en inpakken met een zachte folie.
  • Markeren: markeer je verhuisdozen met een stift wat erin zit. Dit kan handig zijn als je alles aan het inladen bent en dan gelijk weet waar wat moet.

De dag voor het verhuizen

  • Apparaten: ontdooi de koelkast alvast en maak hem schoon. Je kan hem daarna inpakken en eventueel meenemen. Doe dit hetzelfde met de vaatwasmachine, maak hem goed schoon en pak hem in.
  • Schoonmaken: maak het huis nog een keer goed schoon. Ga elke kamer af, begin bij voorbeeld van boven naar beneden.

Tijdens het verhuizen

  • Gemeente: je moet binnen 5 dagen jezelf aanmelden bij de nieuwe gemeente.
  • Post: controleer of je post aankomt, het kan zijn dat dat nog niet goed is over geschreven en dat het nog bij het oude adres aankomt.

Beveiligingscamera’s in en om het huis

Het gebruik van beveiligingscamera vooruw huis of winkel/bedrijf

Wanneer u interesse heeft in het plaatsen van bewakingscamera’s rondom uw huis zijn er altijd een aantal regels om in de gaten te houden. In dit artikel zal ik er een aantal benoemen zodat duidelijk wordt wat wel en niet mag.

Bewakingscamera rondom uw huis

Het is toegestaan om een bewakingscamera(https://www.feenstra.com/huisbeveiliging/beveiligingscamera/rondom uw huis te plaatsen.Dit is ten slotte uw huis en ruimte. Waar u wel rekening mee dient te houden is dat de camera gericht is op uw eigen grond en eigendom, en niet op de openbare weg. Let er ook op dat er geen eigendom van bijvoorbeeld de buren wordt vastgelegd met de camera.

Bewakingscamera voor uw winkel

Als eigenaar van een winkel is het toegestaan om camerabeveiliging te gebruiken, mits het een te grote inbraak is op de privacy van uw werknemers or winkelbezoekers.

Bijvoorbeeld:

  • Camerabeelden maken van de kassa en de schappen is prima
  • Camerabeelden maken in kleedruimtes of toiletten is uiteraard niet toegestaan

Een belangrijk punt is dat iedereen die gefilmd wordt dit van tevoren dient te weten. Zo is het bijvoorbeeld mogelijk om een sticker bij de ingang van de winkel te plaatsen waarmee u duidelijk maakt dat er om bewakingsdoeleinden gefilmd wordt. Hangt u deze stickers niet op? Dan is het strafbaar.

Waar let u op bij de aanschaf van een camera?

Wanneer u een beveiligingscamera wilt aanschaffen zijn er natuurlijk ontzettend veel elementen waar u uit kunt kiezen. Denk bijvoorbeeld aan:

Al deze keuzes gaan gepaard met bijkomende kosten. Maak dus goed de overweging welke elementen u belangrijk vindt. Logischerwijs is dit geen keuze die u elke dag maakt. Het is daarom ook verstandig om een expert in te schakelen die precies weet waar hij het over heeft. De expert kan dan goed naar uw situatie kijken en u gepast advies geven over de aanschaf. Zo krijgt u achteraf geen spijt en kunt u met een veilig gevoel van huis.

Huis verkopen Rosmalen

Zonder of met makelaar?

U verkoopt niet 123 een huis. Maar tegenwoordig kunt u veel zelf regelen. Het inschakelen van een makelaar is dus niet verplicht. Het voordeel van uw huis zelf verkopen is dat het veel geld scheelt. Het nadeel is dat het een hoop tijd kost. Als u met een makelaar in zee gaat, rekenen de meeste traditionele makelaars gemiddeld een tarief in de vorm van een percentage van 1,5%. En daar komen nog opstartkosten bij. Maar met een makelaar heeft u wel de zekerheid dat uw woning op een professionele manier word verkocht.

 

Hoe vindt u de juiste makelaar?

Het klinkt wellicht voor de hand liggend om uw huis zelf te verkopen. U meld zich aan bij een website waar u uw huis kunt verkopen, maakt zelf de foto’s en de beschrijving van uw woning. Vervolgens regelt u zelf de afspraken met de potentiële kopers. Dit brengt wel meer risico met zich mee. Zoals bijvoorbeeld dat er vragen kunnen worden gesteld waar u geen antwoord op heeft. De traditionele makelaar regelt alles voor u. Er worden foto’s gemaakt van uw woning, de woning wordt op internet geplaatst, advertentieteksten worden geschreven, er wordt onderhandeld met potentiële kopers en de koopakte word voor u opgesteld. De keuze is aan u.

 

Wilt u nou makelaars vergelijken?

Woont u in Rosmalen en zoekt u een makelaar Rosmalen? Ga dan opzoek naar makelaars in uw omgeving die het beste bij u wensen past. U kunt informeren bij vrienden of mensen die bij u in de buurt wonen. Daarnaast kun t u ook altijd reviews bekijken op de websites van de verschillende makelaars. Om zo een goed beeld te krijgen van de makelaars bij u in de buurt. Als u op internet wil zoeken naar makelaars bij u in de buurt kunt u ook de zoekterm ‘huis verkopen Rosmalen‘ gebruiken als u in Rosmalen woont.

Handige tips om uw huis te verkopen

Voor de onvergetelijke eerste indruk voor de koper is het een aanrader om te zorgen voor een opgeruimde woning en eventuele persoonlijke artikelen weg te halen uit uw woning. Doe dit door de sterke punten van het huis te benadrukken. En zorg indien mogelijk voor een professionele fotograaf voor de onvergetelijke eerste indruk van uw huis. Een koper moet zich meteen thuis voelen en door uw woning helemaal in te richten voor de verkoop kan hierbij helpen. Voor tips en adviezen over de inrichting kan dit ook gedaan worden door een verkoopstyliste. U wilt uiteraard dat dit proces zo soepel mogelijk verloopt als mogelijk.